..try to luv what u get, not to get what u luv..

..try to luv what u get, not to get what u luv..

Thursday, January 28, 2010

Dulu & Sekarang..

Al-kisahnye...

Tahun lepas mmg jd nitemare kat aku sbb muka aku naik pimples yg melampau2. Tak penah seumo hdup aku kene mcm ni. Seingat aku start bln nov 2008 dah mula naik bintik2 jrwt, time tu ngah final exam tuk final sem..tp tak teruk sangat lagi time tuh. N then aku wat praktikal start bln doblas smpi bln 4, time tu dh mula naik dan naik dan naik...memula kat dahi jer die attack, mmg abes la dahi aku yg dl agak licin gak.. Pastu lelame die mula naik kat pipiku yg gebu, kiri ngn kanan, pastu bwh rahang pun byk gak naik. Tak penah2 la aku kene camni. Mmg aku tensen gler2 time nih. Rs segan nk jmp org pun ade, putus asa sikit pun ade...ssh wooo bile dh kene, nk baik dah tentu payah, nk hilangkn parut lagila berkali2 ganda payah... Time ni aku mule la rs x nk jmp sume org, nk jmp geng2 aku si babah ngn ririn pun aku pk dl. Apelagi nk jmp mr.guava, malu tahap gaban beb....


Tp satu perkara yg wat aku rs terharu time ber'masalah' ni, ialah mr.guava.. Aku slalu ckp segan nk jmp die, apelagi nk kuar jln2 ngn die. Takut nnt die malu ke, ape ke..yela, sbb mr.guava aku ni boleh tahan la jgk encemnye (bkn aku yg ckp, orglain yg ckp). Nnt klu jln ngn die ngn muka aku yg teruk ni, mst org pandang2...pastu mesti mengatakn.. (aku ni memandai2 jer wat andaian).
Ni la muke aku time tu....waa...sedih sgt...
























Aku pnh tye, tak malu ke die nk jln2 ngn aku? Tp mr.guava slalu ckp, "alaaa..watpe nk malu. Biarkn jela org nk ckp apepun. Jerawat tu pun biarkn aje, nnt lama2 baiklah..nnt dh kwen dh xde jerawat lagi dh..". Aku x taula die ckp cmtu sbb nk jg hati aku ke, atau mmg die ikhlas ckp cmtu. Tp aku x ksh la, walaupun die cume nk jg hati aku pun, aku tetap rs terharu sbb die x ksh pun.. Tak penah die kutuk muka aku yg berjerawat ni haa..aku sendiri yg mengomel2 sbb segan sendiri.. Tp tu sume dulu......sekarang dah lain dah...

Ni la muka aku yg sekarang. Alhamdulillah, masalah aku dh semakin baik. Tgl lagi nk hilangkn saki baki parut yg degil mcm aku jgk. Lepas dh 6,7 bln aku tensen ngn pimples yg kurang asam tu, lepas dh cuba byk produk, dh g wat facial sane sini, aku terasa mcm nk try produk DERMALOGICA. Tp mahal jgn katela, adik beradik New York Skin Solution gak. Makan ribu riban gakla...tp ape nk buat, nk baik pye psal, melayang la wit aku dlm 2k..duit sendiri tau..perggghhh...menggigil nk hulurkn duit tu.. Tp kene rajinla, pakai 2 jenis pencuci muka, pastu booster, pastu moisturizer, pastu pkai spot concealing, tak masuk lagi ngn masker, scrub, sunblock....waaaaaaaaaaaaaa.....mmgla aku bkn perempuan yg serajin itu..

Apepun, aku hrp lepas ni dh x lg kene mslh mcmtu,
CUKUPLA SEKALI!!!

2 comments:

  1. kalau si mamat dapat gelaran mr guava, g minah dulu boleh dipanggil ms pimples[ala2 bdk jahat ye, nak sakit kan hati] tp skrg ms pimples dah bole berbangga dengan nama br ms clean & clear[gaya senyum kambing, ayat jahat lagi]

    ReplyDelete
  2. hahaha...aku sumpit ko babah..baru tau. mr.guava dpt nama tu bkn sbb pimples k, tp sbb die sgt jambu... Aku xleh senyum kambing lagi, coz cume clean je, clear x lagi..kikiki. senyum kucing jer nih...

    ReplyDelete