..try to luv what u get, not to get what u luv..

..try to luv what u get, not to get what u luv..

Sunday, January 10, 2010

about me & myself...


Sebagai permulaan, aku nk citer dl pasal diri aku la... Nama aku yg sebetulnya mcm dlm surat beranak ialah Siti Zubaidah Binti Nordin, tp abah aku dh g haji, so ngadela tukar jadi Siti Zubaidah Hj Nordin.. Name glamer dr zmn skolah ialah Bed.
Agaknye sbb tu aku suke tdo. betull..tak tipu. paling kronik mase kat skola menengah, hari2 kat skola sure tdo.
.. Kdg tu aku tak perasan pun cikgu tu masuk kelas, sbb smpi la die kuar kelas sbb dh abis ngaja pun aku tak bangun lagi. punyela dasat.. time exam pun aku leh tdo. penah skali tu tak igt form bape ngh exam geografi, aku tetido. bile bangun kertas dh nk kene anta. so aku dptla markah 20/100..amacam??




Mase zmn skola, aku ni kira bdk pandaila..hikhik, perasan lebih. tp tu mase skola rendah jer..cemerlang beb (perasan lagi). Tp masuk skola menengah, hancus. Sbbnye aku mogok ngn mak aku. Cternye camni, mase nk masuk form 1, aku tak dpt skola SMKA, mmg dijadikn citer tkde rezeki. Pastu dpt yayasan, tp my mom tak bagi pegi sbb skola convent. Pastu aku tekad nk masuk skola telok depan umah aku ni je, sbb aku nk sgt amik sains. Aku dr kecik minat sgt nk jd dktor. Lagila mak aku tak bagi. Aku dipakse masuk skola agama, sbb mak aku suh jd ustazah. Bkn tak suke blaja skola agama, tp skola tu mane ade sains. Tu yg akhirnya aku skola gak kat situ, smpaila form 5. Tp sepanjang 5 thun tu, mmg aku tak jd org. Sbb mogok punye pasal, aku mls nk blaja. Mmg saje tak nk blaja, main2 jer hari2... G skola cume tuk suke2, duk asrama pulak, lagi la aku jd hantu. Sape tak kenal aku dulu, OTAI tau... Sampai la SPM, result aku mmg teruk. Tp alhamdulillah, mmg dh jd rezeki aku tuk smbung blaja, dpt buat diploma kat UITM Jengka, pastu Uitm S. Alam (berenti leps blaja 1 sem), pastu br blja balik kat UUM..nsib baik yg ni aku grade.... Aku grade mase umo dah 26 tahun, punyela tua...

Aku suke sume bende yg seni. Aku suke menari, main gamelan, suke jahit manik, suke lukis2 walaupun tahpape yg aku lukis, skrang ni teringn nk blaja mengait ngn main piano...tp tak taula bile baru tercapai hasrat tu.. K la, penat dh merapu...







nama: siti zubaidah binti haji nordin

besday: 17.2.1983 @ 27 tahun

tinggi/berat: 149 / 38kg (si kurus kering)
alamat umah mak abah: no 6, jln laksamana 7, taman desawira
42500 telok panglima garang,
kuala langat, sel

fav colour: purple, white

perangai: banyak....garang, kelakar, pendiam, perahsia,
mkn slalu tak abis, cpt kesian, mls tp klu dh rjin mmg rjin,
sengal, degil, keras kepala, ambitious,
supportive, baik hati...hahahaahha..

cita2: banyak, tp paling utama sekali nk jd surirumah sepenuh masa.
tp leh ke?? Mr. guava kate kalau nk jd housewife leh, tp
kene pandai masak, kene pandai kemas n urus umah,
kene uruskn anak, kene basuh klu ank buang air besar....hmmmm

status: single but mayb not available at least for now..

spouse: mr. guava
sparepart: tak de lagi wat mase nih..

impian wat mase skrang:
  • nk carik keje yg sesuai, klu tak sesuai asik nk berenti je kejenye
  • nk kumpul duit, nk beli honda city..aci x??
  • nk bertunang, kwen lain tahun baru pk..hehehe
  • tu jer dl...byk sgt dah tu.. ups! lupe plak..mgkin kene blaja masak..hahaha




2 comments:

  1. yeyehhh...
    bed,permulaan entry yg menarik. sila update selalu

    ReplyDelete
  2. ok babah...
    nnt cik bebet try updated serajin yg boleh yerk.. peace!!

    ReplyDelete